Mirno more 2019.

16.10.2019. by

Udruga Mirno more Varaždin, pod pokroviteljstvom Varaždinske županije, već osam godina za redom omogućuje varaždinskim srednjoškolcima da sudjeluju na međunarodnom humanitarnom projektu „Mirno more – flota prijateljstva “. Od 14. do 21. rujna ove godine održana je 25. po redu jedriličarska flota namijenjena djeci i mladima različitih nacionalnosti , različitog socijalnog statusa i različitih fizičkih i psihičkih sposobnosti. Cilj projekta je razvijanje socijalnih vještina , uvažavanje različitosti i micanje granica među djecom i mladima.

Ove godine  sudjelovalo je  16 srednjoškolaca iz cijele županije podijeljenih na dvije jedrilice   ( „Muškat“ i „Jess“ ) zajedno sa skiperima i tri voditeljice. Predstavnica naše škole bila je Lucija Ivanuša, 4. a razred opće gimnazije. Kako je bilo i kakvi su dojmovi naše učenice pročitajte u nastavku…

Polazak je bio dogovoren u jutarnjim satima  u Varaždinu gdje nas je pokupio autobus zajedno sa srednjoškolcima iz Čakovca sa kojima smo se pozdravili kod Suška .  Polazna luka nam je bila Split iz koje smo isplovili , 14. rujna , u večernjim satima . Zatim je slijedilo noćno jedrenje pod punim Mjesecom do grada Visa na otoku Visu . U nedjelju smo pronašli malu , lijepu uvalu u kojoj smo se kupali , družili i spremali ručak . Navečer je bio organiziran izlet u Komižu nakon kojeg je uslijedilo druženje na brodovima u marini . Sutradan smo jedrili do Paklinskih otoka gdje smo posjetili Botanički vrt i uživali u suncu , moru i društvu . Poslijepodne smo nastavili  svoje putovanje do grada Hvara gdje smo pošli u razgledavanje . Nakon Hvara jedrili smo pod zvijezdama do Starigrada , gdje smo se usidrili . Uslijedilo je večernje druženje uz domaće palačinke i dobru glazbu . Tamo smo upoznali  ekipe iz Srbije i BiH i ponovo susreli ekipu iz Čakovca . Utorka ujutro proveli smo u razgledu Starigrada gdje smo posjetili i rodni dom poznatog hrvatskog pjesnika Petra Hektorovića . Nakon obilaska krenuli smo do Brača , do pustinje Blace . Zatim je uslijedilo polasatno planinarenje do samostana i muzeja na vrhu otoka gdje smo mogli čuti i vidjeti kako su redovnici osnovali samostan , kako i gdje su živjeli , molili i opuštali se . Poslije podne krenuli smo za Kaštel Gomilicu gdje su se okupile jedrilice i posade iz cijele Europe . U srijedu smo cijeli dan proveli na kopnu u marini gdje su se održavale radionice u sklopu samog projekta . Nekolicina nas je sudjelovala na tzv. Peace talk , gdje se na njemačkom i engleskom jeziku raspravljalo o raznim ekološkim temama i problemima kao što su požari u Amazoni , obnovljivi izvori energije i fosilna goriva  te o načinima kojima možemo osvijestiti društvo o ekološkim pitanjima te kako smanjiti količinu onečišćenja na Zemlji . Ostatak ekipe je oslikavao zastavu i sudjelovao na raznim radionicama . Navečer , kao službeni dio programa , organizirano je predstavljanje grupa . Zajedno s ekipama iz Srbije , BiH  i Čakovca izveli smo pjesmu pod nazivom „Mirno more“ koju je napisala  učenica iz Čakovca . Zatim je na redu bio i disko party , s odličnim DJ-em  , na kojem smo uživali plesajući i družeći se . U četvrtak ujutro oko 11 sati na red je došlo i službeno isplovljavanje svih stotinu brodova iz Kaštel Gomilice u jednu veliku formaciju nakon koje smo nastavili plovidbu do Milne na Braču . Poslije razgleda grada , večer smo proveli družeći se s ostatkom ekipe s Balkana s kojima smo se i oprostili uz palačinke . Petak je bio zadnji dan koji smo svi Varaždinci proveli zajedno na moru . Stali smo u uvali na Braču  na posljednjem kupanju gdje smo se oprostili s drugom ekipom iz Varaždina koje je nastavila plovidbu do svoje marine dok je nas put odveo do Splita iz kojeg smo i krenuli na naše putovanje . U Splitu smo navečer šetali uz rivu i obišli Dioklecijanovu plaču te se na brodu i zadnji put družili uz pjesmu prije povratka .

Najzad je stigla i subota , dan kada smo se oprostili s našom jedrilicom „Muškatom“ i morem te krenuli autobusom do Varaždina . Povratak je bio veseo kao i ostatak putovanja , pjevalo se , plesalo i veselilo , ali su potekle i pokoje oproštajne suze . Cijelo je putovanje bilo nezaboravno iskustvo koje ćemo svi mi pamtiti do kraja života jer smo stekli nove prijatelje i upoznali nove krajeve i naučili nešto novo ( npr. kako upravljati jedrilicom i kako razvlačiti i pospremati jedra te kako izgleda život sa 11-ero ljudi na malom prostru ) .

Jedan od glavnih ciljeva Mirnog mora je bio i stjecanje novih prijateljstava i rušenje granica među mladima  , što je i ostvareno jer se svi mi vraćamo kući s puno lijepih uspomena , doživljaja , pokojom anegdotom i nekoliko dobrih prijatelja više . Sve u svemu bio je to nezaboravan tjedan i jako mi je drago što sam imala priliku sudjelovati na ovom projektu .