VR tehnologija u nastavi
Gradu Ludbreg odobren je projekt iz Erasmus+ programa Europske unije pod nazivom Implementation of Virtual Reality based learning methodology in secondary schools, akronim: VR EDUCATION. Ukupna vrijednost projekta iznosi 189.751,00 EUR. Projekt započinje s implementacijom u studenom 2019. godine. Partneri na projektu su srednje škole, javne ustanove, razvojne agencije te mala i srednja poduzeća iz Makedonije, Bugarske, Cipra i Hrvatske.
Glavna ideja projekta je stvoriti inovativne pedagoške i nastavne metode koje će se temeljiti na digitalnim tehnologijama. Ideja ovog projekta je naučiti i potaknuti nastavnike i učenike da surađuju i koriste tehnologiju na kreativan i učinkovit način.
U sadašnjim obrazovnim sustavima u većini zemalja EU-a, motivirati učenike da uče nastavni sadržaj predstavlja izazov za nastavnike. Istraživanja provedena u srednjim školama projektnih partnera, u fazi izrade projektne ideje, samo dokazuju dobro poznatu činjenicu da se studenti lako “zasite” akademskim sadržajem predstavljenim u formalnom obrazovnom procesu. Koristeći VR tehnologiju, nastavnici mogu privući pažnju učenika na razvijeni VR obrazovni materijal i učiniti proces učenja uzbudljivim i učinkovitijim. VR je na pragu obrazovanja, a nove školske učionice bit će tehnološki napredna mjesta učenja, s VR tehnologijom, koja će značajno povećati angažman učenika.
Prema tome, glavni ciljevi projekta su: poboljšati kvalitetu i atraktivnost obrazovnog procesa u školama u Ludbregu (Hrvatska), Kochanima (Sjeverna Makedonija), Limassolu (Cipar) i Pazardzhiku (Bugarska) razvojem i primjenom inovativnih metodologija učenja utemeljenih na virtualnoj stvarnosti; povećati kompetencije i vještine nastavnika i učenika srednjih škola u korištenju dostupnih online obrazovnih sadržaja za VR u svakodnevnoj nastavi; uspostaviti strateško partnerstvo između različitih socio-ekonomskih tipova organizacija za povećanje kvalitete obrazovanja uz primjenu najboljih praksi i razvoj inovativnih obrazovnih metoda.